טיפול בשרשרת ההינע של האופנוע היא דבר שיש לבצע על מנת למנוע תקלות כמו נפילת השרשרת, עלולה להישבר ולגרום נזק לך ו/או לאופנוע שלך, נזק לגלגלי השיניים ועוד
הדרך שבא עובר הכוח מהמנוע אל הגלגל הוא דרך השרשרת וגלגלי השיניים, אם השרשרת ו/או גלגלי השיניים לא תקינים אנחנו יכולים לאבד כוח מהמנוע ולגרוע מהתנהגותו של האופנוע.
לכן, יש לשמור על ניקויה ושימונה של השרשרת וגם לבדוק שאכן אינה מתוחה מידי או רפויה מידי
את השרשרת יש לנקות לאחר כל רכיבה כאשר שוטפים את האופנוע וכמובן לשמן אותה לאחר מכן
הכלים שנצטרך עבור ניקוי, שימון וכיוון השרשרת הם
תרסיס לניקוי שרשרת •
תרסיס לשימון שרשרת •
מברשת פלדה •
מפתח פתוח 10ממ + 12ממ •
מפתח מתאים לפתיחת הגלגל האחורי •
הכנת העבודה לעבודה
דבר ראשון שעלינו לעשות, הוא להעמיד את האופנוע עם הגלגל האחורי באוויר על מנת שנוכל לסובב את הגלגל בחופשיות ותתאפשר לנו גישה נוחה לשרשרת
ניקיון שרשרת באופנוע
בשלב זה אני קודם כל מתיז מים על השרשרת על מנת להוריד את כל הלכלוכים הגדולים שלא יפריעו
לאחר שהעפנו את כל הלכלוכים הגדולים והבוץ זה הזמן להתיז תרסיס לניקוי שרשרת תוך כדי סיבוב הגלגל על מנת שהתרסיס יגיע לכל השרשרת ולתת לחומר לעבוד מספר דקות לפני שמקרצפים
ניקח את מברשת הפלדה שלנו ונרצף את השרשרת מכל הכיוון. כאן אני משתמש במברשת פלדה.
מי שמודאג ומשתמש בשרשרת מסוג או רינג יכול להשתמש במברשת רגילה.
וכעת נשטוף טוב טוב בהרבה מים וסבון וניתן לאופנוע לשרשרת להתייבש
לפני שנשמן את השרשרת ננגב אותה פעם נוספת על מנת לוודא שאין מים על השרשרת ויפריעו לשימונה
שימון שרשרת באופנוע
וכעת נשמן את השרשרת עם תרסיס לשימון שרשרת יעודי תוך כדי סיבוב הגלגל אחורי על מנת לפזר את השמן בצורה אחידה
אני אוהב לעשות זאת מהחלק התחתון שמתחת לזרוע האחורית על מנת לא ללכלך את האופנוע
כיוון/מתיחת שרשרת באופנוע
עכשיו שסיימנו עם ניקוי ושימון השרשרת נוכל לעבור לכיוונה
לכל יצרן יש את המידות הנכונות לכמה רפויה השרשרת צריכה להיות, על מנת לדעת מה המרווח הנכון לשרשרת שלכם יש לפנות לספר הרכב של האופנוע
כאן אנחנו עובדים על
KX250F 2016
ולפי ספר הרכב המרווח הוא 52-58 ממ
כאשר הוא נמדד מחלקה העליון של הזרוע האחורית לתחתית השרשרת כשהגלגל האחורי באוויר
במקרה הזה השרשרת הייתה רפויה מידי ויש למתוח אותה
על מנת למתוח את השרשרת יש קודם כל לשחרר את בורג הנעילה של הגלגל האחורי
רק לשחרר את הבורג שהציר האחורי יהיה חופשי לזוז ללא הסרת האום
על מנת למתוח את השרשרת יש לפתוח מעט את 2 בגדי כיוון השרשרת בצדדי הזרוע האחורית
נפתח תחילה את אום האבטחה 12 ממ שעל בורג הכיוון כדי שנוכל לשנות את מצבו של הבורג
כעת ניתן לפתוח את בורג הכיוון עד אשר נגיע למתיחה הרצויה
יש לעשות זאת משני צידי הזרוע האחורית ולוודא שהברגים נמצאים באותו מרחק מדוייק בשני הצדדים
אפשר לוודא זאת בעזרת הקווים במסומנים בזרוע האחורית אך אישית אני מעדיף להשתמש בקליבר או סרגל למדידה מדוייקת יותר
כעת אפשר לנעול חזרה את אום האבטחה שעל ברגי הכיוון
יש להשתמש ב2 מפתחות יחדיו על מנת לוודא שכאשר אנחנו נועלים את אום האבטחה אנו לא משנים את מצבו של בורג הכיוון
ולאחר מכן, לסגור את אום הנעילה של הגלגל האחורי
כאשר אני סוגר את הגלגל האחורי אני תוקע מפתח אלומניום בין הגלגל שינים לשרשרת על מנת שיצמיד את ציר הגלגל האחורי לנועלי השרשרת
לאחר שסגרנו את אום הציר האחורי המשימה שלנו הושלמה.
תהנו ונסיעות טובות!
*מידע ניתן בהמלצה בלבד ואיננו לוקחים כל אחריות על כל פגם או נזק שיכול להיגרם כתוצאה מכך*