מאמרים

הטיפ השבועי – ניקוי ושמירה על מחזירי השמן והאבק בטלסקופים

מחזירי האבק והשמן בטלסקופים של האופנוע שלנו עושים עבודה מאוד חשובה בתפקודו של הבולם ולכן חשוב מאוד לשמור על חייהם ותקינותם מחזיר שמן נוזל זה דבר שקרה כמעט לכל בעל אופנוע במיוחד שטח מה שמצריך שיפוץ של המתלה הקידמי על מנת להחליף את מחזירי השמן אבל בכל מקרה של נזילת שמן ממחזיר השמן חובה לשפץ? לא והיום אני יראה לכם טיפ קטן, חשוב ופשוט לשמירה על חיי מחזירי השמן וגם תיקון נזילה בחלק מהמקרים אומנם תפקיד מחזירי האבק של הוא לשמור שלא יעברו חלקיקי...

הטיפ השבועי – כיוון וניקוי שרשרת באופנוע

טיפול בשרשרת ההינע של האופנוע היא דבר שיש לבצע על מנת למנוע תקלות כמו נפילת השרשרת, עלולה להישבר ולגרום נזק לך ו/או לאופנוע שלך, נזק לגלגלי השיניים ועוד הדרך שבא עובר הכוח מהמנוע אל הגלגל הוא דרך השרשרת וגלגלי השיניים, אם השרשרת ו/או גלגלי השיניים לא תקינים אנחנו יכולים לאבד כוח מהמנוע ולגרוע מהתנהגותו של האופנוע. לכן, יש לשמור על ניקויה ושימונה של השרשרת וגם לבדוק שאכן אינה מתוחה מידי או רפויה מידי את השרשרת יש לנקות לאחר כל רכיבה כאשר שוטפים...

הטיפ השבועי – ניקוי השלדה וחלקי אלומיניום

רוצים שהאופנוע יראה כמו חדש אחרי כל רכיבה? או אם גם אתם כמוני פשוט שונאים את הכתמים והסימנים השחורים שנוצרים על השלדה וחלקי  האלומיניום השונים כמו רגלית הילוכים, רגלית בלם אחורי, רגלית ההתנעה ועוד.. הטיפ הבא הוא בשבילכם ניתן להשתמש באותה שיטה להסרת כתמים מהפלסטיקים באופנוע טיפ קל, פשוט ומהיר, שאני אישית, מבצע בכל שטיפה בזמן שטיפת האופנוע, לאחר שהרטבנו את כולו ולפני שקרצפנו אותו עם סבון, נבצע את הטיפ הבא כל מה שנצטרך עבור כך הם 2 דברים צמר גפן פלדה • WD40 • לוקחים חתיכת צמר פלדה...

הטיפ השבועי – כיוון שסתומים

בהמשך לטיפ השבועי שלנו משבוע שעבר בנושא בדיקת מרווח שסתומים, היום נלמד כיצד לכוון את השסתומים אם גילינו שאינם במרווח הרצוי. חשוב מאוד לכוון את השסתומים ברגע שגילינו שאינם על פי המרווח הרצוי על מנת למנוע תקלות כגון התחממות, נקישות, איבוד הספק וכו' הכלים שנצטרך לעבודת הכיוון (הנוסף לכלים שהשתמשו מבדיקת המרווח): • קליבר למדידה • ידית מומנט (חובה) • דף ועט • בוקסה 8 מ"מ נחזור מעט אחורה לבדיקת מרווח השסתומים, ונוודא שאנחנו אכן ב TDC לאחר שמכסה השסתומים הוסר נמדוד את השסתומים במדויק על מנת מה המרווח...

הטיפ השבועי – כיוון עומס קפיץ (SAG) באופנוע

אנחנו נמצאים במסלול המדהים באילת ומכוונים אופנוע חדש KTM SX250F 2018 הרבה רוכבים חדשים ומתקדמים מתעלמים לגמרי מהצורך שלהם לכוון את האופנוע שיתאים אליהם ולמשקל שלהם .אני אפילו לא מדבר על כיוונים לרמת הרכיבה או למסלול הרכיבה, פשוט למשקל הרוכב .על מנת שהמתלים של האופנוע יעבדו בצורה שהם נועדו ותוכננו, עליהם להיות מתאימים למשקל הרוכב רוב אופנועי ה250 מגיעים מכוונים ומתאימים לרוכב ממוצע סביב ה75 קילוגרמים ואופנועי ה450 בדרך כלל לרוכבים טיפה יותר כבדים לא משנה אם המשקל שלכם בטווח הממוצע או לא, הדבר הראשון שעליכם לעשות...

הטיפ השבועי – החלפת שמן ומסנן שמן באופנוע

בטיפ השבוע שלנו השבוע אני רוצה לדבר איתכם ולראות את אחד הדברים החשובים אם לא החשוב ביותר לשמירה על חיי המנוע של האופנוע שלכם - החלפת שמן ומסנן השמן התהליך כמובן הוא פשוט מאוד ולוקח עד 30 דקות תדירות החלפת השמן ומסנן השמן משתנה בן אופנוע לאופנוע ויש לפנות לספר הרכב של האופנוע שלכם על מנת לקבל את הנתונים הנכונים היום אנחנו עובדים על אופנוע מסוג Suzuki RMZ250 2014 על פי ספר היצרן יש להחליף שמן כל 6 שעות רכיבה והחלפת מסנן שמן כל...

הטיפ השבועי – גירוז האופנוע

השבוע נדבר על דבר מאוד חשוב לחיי האופנוע, תפקודו והתנהגותו - גירוז האופנוע קשה לכם להסיר את צירי הגלגלים? ברגיי מותחן השרשרת נתקע? אלה רק חלק מהתופעות של אופנוע לא מגורז היום אנחנו עובדים על אופנוע חדש לגמרי שעוד לא נסע KX250F 2018 פעולת הגירוז חשובה מאוד ומומלץ לעשות אותה ברגע שמקבלים את האופנוע החדש מפני שבמפעל לא מיישמים מספיק גריז למסבי ההיגוי ומייסבי הלינק כמו שתוכלו לראות בתמונות המדריך חוסר בגריז יכול לגרום יכול לגרום לפגיעה במייסבים השונים ולפעמים גם במכלולים מסביב וכמו כן, הגירוז...

הטיפ השבועי – ניקוי מסנן אוויר

ניקוי מסנן האוויר באופנוע שלנו הוא, לדעתי, הדבר החשוב ביותר שחובה לעשות על מנת לשמור על חיי  המנוע. אי שטיפה או התנקת מסנן אוויר מלוכלך ולא בצורה נכונה יכול לגרום לכניסת חלקיקי אבק,בוץ, חול וכו' למנוע מה שיגרום לבעיות רבות : שחיקה מהירה של השסתומים, שחיקת הבוכנה וטבעות הבוכנה, הריסת והצילינדר ועוד ועוד כמו כן, מסנן אוויר לא נקי וסתום יכול לגרוע מביצועי המנוע לכן, חשוב מאוד לשמור על פילטר אוויר נקי וחשוב שיעשה בצורה נכונה בתדירות גבוהה ניקוי פילטר האוויר באופנוע הוא דבר...

הטיפ השבועי – בדיקת מרווח שסתומים

במנועי ה4 פעימות באופנוע השטח שלנו (ומוטוקרוס במיוחד) חשוב מאוד לבדוק את מרווח השסתומים ולוודא שהם אכן במרווח הנכון ע"פ הוראות היצרן. מנועי האופנועים הללו עובדים בצורת קצה ע"מ להוציא הספק מירבי מהמנועים, הלא גדולים יחסית, ויש לשמור על עבודתם התקינה. השסתומים הם מרכיב מאוד חשוב לפעילות המנוע. תפקידם של השסתומים להכניס תערוכת של אוויר ודלק לתא הבעירה (הצילינדר) ולפלוט ממנו את הגזים שאחרי הבעירה. ועל השסתומים להיות מדוייקים מאוד עד רמת אלפית המילימטר. מרווח שסתומים גדול מידי יגרום לנקישות במנוע,איבוד הספק מנוע ונזק...